Druhá generace Audi A3 proti předchůdci výrazně dospěla. Poznáte to v interiéru i na jízdních vlastnostech. Vyšší ceny ojetin jsou dány oblibou značky v ČR i její příslušností do prémiového segmentu.
Značka Audi se do historie nesmazatelně zapsala propracovaným systémem pohonu všech kol quattro, který ji svého času vynesl nejedno prvenství v motoristickém sportu. Také druhá generace Audi A3 vyjela jak v provedení s pohonem předních kol, tak pod označením quattro. Zde ale pozor, nejde o klasické quattro jako u větších Audi. Zde bylo totiž použito levnějšího řešení s využitím mezinápravové spojky Haldex. Zadní náprava se tedy připojuje až při prokluzu předních kol. Jedná se o zcela stejný systém jako třeba u Škody Octavia. Na trhu s ojetými vozy je model A3 celkem často k vidění. Velkému zájmu se těší především verze s úspornými turbodiesely pod kapotou, řada zákazníků hledá také povedené přeplňované benzinové osmnáctistovky. Sportovně střiženou verzi S3 quattro s motorem o výkonu 188 či 195 kW potkáte jen vzácně, stejně tak provedení poháněné šestiválcem 3.2 V6 quattro o výkonu 184 kW.
Prostor pro posádku potěší dostatkem místa vpředu i vzadu, příjemnými sedadly a v neposlední řadě také zdařilou palubní deskou. Tu tvoří materiály špičkové kvality, ostatně v tomto směru vozy značky Audi vždy vynikaly. Samozřejmostí je měkčený plast palubní desky. Jedinou výtku lze mít k tlačítkům, která časem následkem ohmatání přicházejí o svou černou povrchovou úpravu. Pak vypadají dost nevábně, na druhou stranu jejich výměna není nijak náročná. U třídveřových hatchbacků pozor na sklápění předních sedadel. Nemusí totiž vždy fungovat, proto jej určitě vyzkoušejte. Zavazadelník o objemu 350 litrů nijak nevybočuje z průměru třídy. Po sklopení zadních sedadel naroste na objem 1080 litrů. Kombi pod označením Sportback přepraví náklad o objemu 370 litrů při zachování pětimístného uspořádání interiéru.
O jízdních vlastnostech „á-trojky“ můžeme mluvit jen v dobrém. Podvozek se chová jistě v zatáčkách a současně zdatně tlumí nerovnosti. Posádka tak není ochuzena o komfort a na své si přijdou i sportovně založení řidiči, kteří od vozidla vyžadují jízdní vlastnosti na vysoké úrovni. Původně začínala nabídka motorizací motory o objemu 1,6 litru. Základní šestnáctistovka přitom nemá sil na rozdávání, a tak bude vyhovovat jen klidným řidičům. Benzinový motor 1.6 FSI o výkonu 85 kW také není žádnu výhrou. Oproti původním slibům automobilky totiž nepřináší úspornější provoz ani lepší odezvu na sešlápnutí plynu, spíše naopak. Jako čilejší se profilují později uvedené přeplňované motory 1.2 TFSI/77 kW a 1.4 TFSI/92 kW. Špatnou volbou není ani přeplňovaná osmnáctistovka disponující výkonem 118 kW. U dvoulitrů či motoru 3.2 V6 už musíte počítat s vyšší spotřebou. Pochvalu si zaslouží úsporné turbodiesely 1.6 TDI a 1.9 TDI. Motory 2.0 TDI vykazují proti menčím dieselům o něco vyšší spotřebu a zpočátku se potýkaly s některými poruchami.
U 2.0 TDI pozor na stav dvouhmotového setrvačníku a turba, které může odejít i u benzinové osmnáctistovky. Známé jsou vůle v táhlech předního příčného stabilizátoru nebo v jeho uložení. Výjimkou není ani vadný kontakt, jenž má za následek rozsvícenou kontrolku airbagu, někdy narazíte na vůz s nefunkčním dynamickým nastavováním sklonu xenonových světlometů.
Nezávislou nárazovou zkouškou Euro NCAP prošel automobil Audi A3 druhé generace v roce 2003. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, bezpečnost dětí v autosedačkách byla ohodnocena třemi hvězdami z maximálních pěti. Za ohleduplnost při střetu s chodcem si vůz připsal jednu hvězdu ze čtyř možných.