Designérsky zajímavý Citroën C3 si oblíbily především ženy. Kromě nevšedního vzhledu na něm oceňují i prostorný interiér a na danou třídu skutečně velký zavazadelník.
Při příchodu na trh způsobil Citroen C3 poprask. Opravdu líbivý automobil nevšedních tvarů si získal srdce mnoha řidiček. V roce 2003 vznikl na bázi hatchbacku model C3 Pluriel se stahovací textilní střechou, sázející na variabilitu, která mu ale nakonec podrazila nohy. Auto extrémně vrzalo už jako nové, takže nežádoucí zvuky u ojetin nejsou ničím výjimečným. Navíc dostalo nepovedenou robotizovanou převodovku SensoDrive, která se začala montovat i do hatchbacku. Její pomalé řazení je až obtěžující, o vysoké poruchovosti nemluvě. Rok 2004 přinesl provedení C3 X-TR s ochrannými plasty karoserie, zvýšeným podvozkem a vizáží odvolávající se na vozy typu all road či SUV. Přesto že má pohon pouze předních kol, diferenciál se zvýšenou svorností je na polních cestách výhodou. Do terénu tento automobil ale určen není.
Prostor pro posádku je doslova královský. „Cé-trojka“ nabízí dostatek místa ve všech směrech na předních i zadních sedadlech. Interiéru dominuje palubní deska tvarově ladící s designem karoserie, která zaujme dostatkem odkládacích prostor i originálním zpracováním přístrojového štítu. Ten má totiž v horní části analogový otáčkoměr, uprostřed digitální displej s ukazatelem rychlosti a ujetých kilometrů a po stranách diodové ukazatele, vlevo teploty chladicí kapaliny a vpravo stavu paliva. Pod tím vším je řada výstražných kontrolek. Citroen C3 ale zaujme i zavazadelníkem, který patří k největším ve třídě malých vozů. Jeho objem 305 litrů je opravdu vynikající.
Nabídku pohonných jednotek zahajuje čtyřválec o objemu 1,1 litru o nevelkém výkonu 44 kW. Absenci výkonu v praxi skutečně pocítíte, a tak není tento motor ideální volbou. Daleko lépe si stojí motory 1.4 o výkonech 54 nebo 65 kW. Pro model C3 jsou ideální. Silnější 1.6 16V/80 kW tak často nepotkáte. Také z nabídky turbodieselů je nejlepší volbou čtrnáctistovka. Naftové motory 1.4 HDi pracující s výkony 50 či 66 kW mají navíc pověst spořílků a držáků, kterým se závady vyhýbají. To však neplatí o dieselech 1.6 HDi vyvinutých ve spolupráci s automobilkou Ford. Po výkonové stránce jsou výborné, 66 a 80 kW je dost a i z hlediska spotřeby je lze pochválit. Poruchy jim ale nejsou cizí. Citroën C3 dostal také motor 1.4 CNG/49 kW, na trhu se s ním ale setkáte spíše výjimečně. Převodovky se montovaly manuální, automatické čtyřstupňové, nebo robotizované SensoDrive. Tato převodovka ale jízdě moc neprospívá, když vždy dlouho váhá, než zařadí. Samotné jízdní vlastnosti vozu bez ohledu na motorizaci pak limituje především zadní náprava, která má tendenci odskakovat na nerovnostech.
Převodovka SensoDrive s sebou také nese zvýšené riziko výskytu poruch, což jistě nikoho nepotěší. Turbodiesely 1.6 HDi častěji zlobí vstřikovače, prodírají se jim hadice od turba a potíže mívají s úniky oleje či podtlakovým okruhem, který ovlivňuje práci turba, škrticí klapky a EGR ventilu. Slabší benzinová čtrnáctistovka se někdy potýká s nepravidelným volnoběhem. Vozu se nevyhýbají poruchy elektrické výbavy, především pak elektrického stahování oken nebo páček pod volantem. Někdy má sníženou účinnost klimatizace, vyskytuje se pískání brzd a vznikají vůle na přední nápravě.
Nezávislým testem Euro NCAP prošel Citroën C3 první generace v roce 2002. Za ochranu posádky při nárazu dostal čtyři hvězdičky z pěti možných, ohleduplnost při střetu s chodcem mu vynesla dvě hvězdy z maximálních čtyř. Bezpečnost dětí v autosedačkách se v roce 2002 samostatně nehodnotila.