Třetí generace Fordu Mondeo jde ve stopách svých předchůdců a na trhu s ojetými vozy slaví prodejní úspěchy. Nejvyhledávanější jsou kusy s úspornými a spolehlivými turbodiesely.
Kombi, sedan a liftback, v těchto karosářských variantách se vyrábí třetí generace populárního modelu Mondeo, jež byla představena v roce 2007. Dalšími významnými letopočty jsou pro tento vůz 2010 a 2011. Nejprve totiž prošel menším faceliftem a následující rok se pod jeho kapotu nastěhovaly moderní přeplňované zážehové motory EcoBoost. Ty platí za povedené, přesto nejsou hlavním důvodem, který motoristy k pořízení Fordu Mondeo vede. Na počátku tohoto rozhodnutí většinou stojí opravdu pohledný design v kombinaci s nabídkou místa, vynikajícími jízdními vlastnostmi a příznivou cenou. Elegantní karoserie nepostrádá jistou dávku nadčasovosti, takže opticky tak rychle nezestárne.
Interiéru dominuje pohledná palubní deska s klasickou přístrojovou kapličkou, nebo skutečně moderně působící s barevným displejem Ford Convers+ (dle výbavy). Startuje se opět v závislosti na výbavě klíčkem, či tlačítkem, některé vozy nabídnou systémem Ford KeyFree. Tedy bezklíčový vstup, kdy automobil detekuje přítomnost klíče v řidičově kapse a ten jej nemusí vůbec vyndávat. Dobrou zprávou je, že tyto technologie fungují bez potíží. Pochválit můžeme nabídku místa pro posádku a rozměrná, komfortní sedadla. Kromě klimatizace, obvyklé elektrické výbavy a audiosoustavy lze v některých vozech najít i ventilovaná přední sedadla, což oceníte v parních letních dnech. Dobře je postaráno také o zavazadla. Nejmenší náklad převeze liftback se zavazadelníkem o objemu 540 litrů. O 10 litrů více zvládne sedan, avšak jeho víko ukrývá jen omezený přístup do zavazadlového prostoru. Nejpraktičtější varianta kombi má zavazadelník o objemu 549 litrů.
K přednostem Fordu Mondeo patří perfektně naladěný podvozek. Výborně tlumí nerovnosti, navíc pracuje na jedničku i v zatáčkách. Automobil drží jízdní stopu s učebnicovou přesností, těží z komunikativního řízení a přesného řazení. Výsledkem je v dané třídě příkladná ovladatelnost. Vybírat lze z řady pohonných jednotek, avšak základní zážehová šestnáctistovka se svými výkony mezi atlety neřadí a ze základního turbodieselu 1.8 TDCi řada řidičů také neskáče nadšením. Kdo přemýšlí o benzinovém motoru, měl by se zaměřit spíše na dvoulitr nebo výkonné motory EcoBoost. Pak není špatnou volbou ani šestnáctistovka. Na přeplňovaný pětiválec Volvo o objemu 2,5 litru ale pozor, apetitem určitě nepotěší. Stejně tak jednotka 2.3 16V neplatí za úspornou. V tomto směru si velice dobře vedou turbodiesely, zejména 2.0 TDCi pocházející od koncernu PSA Peugeot Citroën můžeme vřele doporučit. Ve své objemové třídě patří k vůbec nejlepším. Taktéž jednotka 2.2 TDCi je z francouzské produkce.
Přestože řada mondeí má za sebou nemalé porce kilometrů, těší se třetí generace dobré pověsti. Vznětové osmnáctistovky těží z absence filtru pevných částic, který při vyšším kilometrovém proběhu dělá potíže ve vozech všech značek, protože má jen omezenou životnost. Pozornost věnujte kontrole podvozku. Mondeo se častěji potýká s praskáním stínících plechů výfukového potrubí, které navíc koroduje. U vozidel s vyšším nájezdem kilometrů se vyskytují vůle v silentblocích zadní nápravy. Prohlédněte také příď automobilu. Ta je někdy poškozena odletujícími kamínky a třeba na kapotě pak lze nalézt počátky koroze.
Nezávislým bariérovým testem Euro NCAP prošel automobil hned při svém uvedení na trh v roce 2007. Nevedl si vůbec špatně, když získal za ochranu posádky při nárazu pět hvězdiček z pěti možných. Bezpečnost dětí v autosedačkách byla hodnocena čtveřicí hvězd z maximálních pěti a za ohleduplnost při střetu s chodcem vůz dostal dvě hvězdy ze čtyř.