zpět
Jaké jsou alternativy k limuzínám Audi A8, BMW řady 7 a Mercedes třídy S? Jednou z mála je Lexus LS
Lexus LS 500h patří mezi velké limuzíny, které se nebojí měřit síly s tradičními rivaly – Audi A8, BMW řady 7 a Mercedesem třídy S. Je to vůz, který si zakládá na precizním zpracování a nabízí kombinaci luxusu, elegance a pověstné japonské spolehlivosti.
Kolik ušetříte na ojetině?
Testovaný kus z roku 2023 má najeto 44 tisíc kilometrů. Cena 2 000 000 Kč znamená úsporu více než 900 tisíc proti nejlevnějšímu novému modelu. V této výbavě Superior by nový LS vyšel dokonce na 3,83 milionu korun – rozdíl je tedy přes 1,8 milionu.
Důležitým argumentem pro Lexus zůstává spolehlivost. Hybridní technologie Toyoty a Lexusu se dlouhodobě ukazují jako odolné a prověřené. Speciální pozornost si zaslouží také laky, které jsou nanášeny unikátní metodou a mají dlouhou životnost.
Lexus LS 500h si vás bude hýčkat
Při nastupování Lexus ukazuje, že jde o skutečně prémiové auto. Vzduchový podvozek se automaticky zvedne, sedadlo se posune pro snadnější usednutí a zámky pásů se vysunou. Malé detaily, které dohromady tvoří luxusní auto.
Pohodlí na zadních sedadlech patří k vrcholům segmentu. Pravý zadní pasažér může posunout celé sedadlo spolujezdce dopředu a užít si maximální pohodlí. Zadní sedadla mají dokonce rozšířené masážní funkce. K tomu přidejte kvalitní ozvučení Mark Levinson a máte jasný důkaz, že LS cílí na cestující, kteří chtějí hlavně relaxovat.


Jak Lexus LS 500h jezdí?
Vzduchový podvozek s 20″ koly zvládá i horší silnice a filtruje nerovnosti s lehkostí. Lexus se sice neprofiluje jako sportovní sedan, ale v zatáčkách působí jistě a překvapivě obratně.
Hybridní ústrojí je ve městě tiché a kultivované, motor se ozve akorát při dynamičtější jízdě. Kombinovaná spotřeba kolem 9 litrů na 100 km je vzhledem k velikosti a hmotnosti auta příznivá. Dynamika je dostatečná a v běžném provozu pomáhá zejména okamžitý nástup elektromotoru.
Čím je Lexus LS výjimečný?
Trh luxusních limuzín v Evropě se za poslední roky scvrkl. Zůstaly v podstatě jen tři německé značky – Audi, BMW a Mercedes. Jaguar XJ i Volkswagen Phaeton jsou minulostí a Genesis G90 se u nás oficiálně neprodává. O to víc je působivé, že Lexus dál nabízí LS i pro české zákazníky.
LS možná není nejmodernější ani nejrychlejší, ale má něco, co konkurenci často chybí – auru výjimečnosti. Přijedete-li v něm, působíte spíše jako distingovaný gentleman než jako extrovert toužící po pozornosti.
