Celý článek zpět

Test: Kia Sportage

SUV, které udává trendy

Naším testovaným vozem je čtvrtá generace velice oblíbeného SUV. Kia Sportage už v jistých směrech není ten utlačovaný Jihokorejec někde v koutě, ale tohle auto dokonce udává trendy pro danou kategorii. Automobilka Kia na to šla totiž velmi chytře a testovaná Sportage nabízí zákazníkům ten chtěný mix vlastností, použitelnosti a také kvality. Proto je tohle auto až na pár drobností velice spolehlivé.

Dobré pověsti navíc pomáhají dva důležité faktory: tím prvním je sedmiletá záruka, která je důkazem, že Kia svým modelům věří, a tím druhým, že tohle auto je montováno ve výrobním závodě v Žilině.

Tak nejenom, že zde Němec pomáhal při vývoji, ale bratr Slovák v Žilině tohle auto zase smontoval. Takže víc než jihokorejská, je Kia Sportage spíš evropská. fotka 1

Interiér je jednoduše pohoda

Je pravda, že člověk, který má rád design, luxus a všechno podobné, bude možná maličko zklamaný, ale funkčnost téhle kabiny je ukázková. V autě se okamžitě zorientujete a posed za volantem není vůbec špatný, na poměry dané kategorie totiž sedíte příjemně nízko. Co na tom, že tady nikoho neoslňuje všudypřítomný luxus podobný prémiovkám, když sedíte v příjemné, kvalitně vyrobené, a hlavně funkční kabině pro život.

Přemíra stejně vypadajících tlačítek na středovém panelu naší Kia Sportage sice připomíná spíš sedadla v kinosále, ale mít po každou funkci jednotlivé tlačítko je prostě a jednoduše fajn. 

A pohoda vládne i vzadu. Když do auta nasedáte přes příjemně velké dveře, uvědomujete si, že dávat sem třeba dětskou sedačku, musí být oproti některé konkurenci lahůdka. Tohle auto je jednoduše vytvořené podle zákazníků. Je tady spousta místa i ve čtyřech dospělých, a to je naprostý ideál.

dvě fotky 1

Kufr na dovolenou jak stvořený

Teprve tady v kufru poznáte, že se stále bavíme o kompaktním autě s délkou nepřesahující 4,5 m. Základní objem 491 litrů lze nadále rozšířit sklopením druhé řady sedadel na nějakých 1480 litrů. Ano, těmito hodnotami na papíře nemůžete konkurovat třeba subkompaktům ve verzích kombi, ale ve čtyřech dospělých na dovolenou se sem bez problémů složíte. fotka 3

Motor chce trochu péče

Pojďme se podívat náš motor, který si rovnou probereme ze servisního hlediska. Jeho mechanika v současnosti drží, přesto už 1,6 GDI není synonymem pro takový ten klasický, odolný, spolehlivý motor na důchod, o který se prakticky nebudete muset starat. Proč? Motor 1,6 GDI totiž může trápit zvýšená spotřeba oleje, na to pozor. Pokud si ale auto nežádá dolití jednoho litru častěji, jak po 5 tisících kilometrech, ještě to řešit nemusíte.

Motor má přímé vstřikování, takže je potřeba tankovat kvalitní aditivované palivo a alespoň jednou za týden ten motor pořádně prohnat. Avšak riziku karbonizace sání a ventilových sedel se ani tak úplně nevyhnete. fotka 4

Dupat na to se moc nevyplácí

Pojďme k dynamickému potenciálu motoru. On zrovna moc nejede a když chcete, aby jel, no tak ho musíte řádně točit a v tu chvíli začne docela žrát. Pořád moc nejedete, ale auto si najednou bere něco okolo 9–10 litrů, takže pro někoho, kdo rád rychle a svižně, tenhle motor rozhodně není, protože s přibývajícími otáčkami, spíš než ta rychlost, se mění hlavně spotřeba.

S motorem 1,6 GDI o výkonu 97 kW se prostě vyplatí nespěchat, následně se vám odvděčuje velmi nízkou spotřebou okolo 5–6 litrů a také docela dobrou kultivovaností, která se při jízdě se Sportage nese celým autem. fotka 5

To auto si vás velmi brzy získá

Kia Sportage má velmi příjemné řízení, které se jednoduše ovládá a spolupráce s manuální 6stupňovou převodovkou je moc fajn. Zrovna tak schopnosti Sportage v zatáčkách. Pevně ohraničené dorazy podvozku nedovolují přílišný náklon karoserie v zatáčkách. Díky tomu se vůz zbytečně nehoupe a nenaklání. Tedy nejen, že skvěle jezdí, ale jako řidič autu velmi brzy věříte.

Především malá kola a dobré odhlučnění vám z interiéru udělají velice fajn místo k tomu trávit čas i na poněkud rozbitých cestách. Tady sice nejedete jako na obláčku, ale Sportage dokáže velmi příjemným způsobem filtrovat cestu, a dokonce i větší nerovnosti. Přispívají k tomu zvláště pak ta malá 17palcová kola. Ta bychom určitě u naší testované Kia Sportage za větší neměnili. fotka 6

dvě fotky 2

dvě fotky 2

Se Sportage vážně není o čem

Docela dlouho se zdálo, že vozy, které mají patent na uživatelskou jednoduchost patří známému německému koncernu. Ale pravdou je, že moderní vozy Hyundai a moderní vozy Kia ze stejného asijského koncernu, ne že Volkswagenu v poslední době konkurují, ale v mnohém ho dokázali předčít.

Takže pokud podobné spolehlivé auto jako Sportage zvažujete, můžete si pak s jistotou říct, že „není o čem.“ Navíc ty ceny v porovnání s konkurencí jsou o poznání zajímavější. 

A i když s naší testovanou předokolkou určitě nebudete jezdit někde po divokých terénech, tak i na nezpevněných cestách je Kia Sportage jako doma. Uživatelská hodnota této Kia Sportage je naprosto skvělá, všechno tady nenásilně funguje a je to moc příjemné auto.

Video test ke shlédnutí 👇