Celý článek zpět

Test zánovního Volva S90

Na první dojem opravdu velké

Volvo S90 T6 AWD je obrovský sedan vyšší střední třídy, je to klasické Volvo ve výrazném moderním stylu. Hned při prvním seznámení na vás zapůsobí svou elegancí, precizním řemeslným zpracováním a moderními technologiemi, což jsou přednosti, které by moderní manažerská limuzína měla mít. A rozhodně nikdo nebude pochybovat o silném charakteru tohoto vozu, přičemž nezáleží na tom, zda je Volvo S90 v pohybu nebo stojí.

2f
2f

Podmanivě krásný vůz

Volva jsou oblíbená nejen pro svou bezpečnost, ale i typickou eleganci a zpracování. Volvo S90 to jen dokazuje. Jeho dlouhá kapota spolu s nízkou střešní linií působí silným a zároveň i půvabným dojmem, zatímco se charakteristicky definované ramenní partie hlásí k tradici značky Volvo. S90 je obrovský sedan vyšší střední třídy, který je podmanivě krásný v každé výbavě. Tento testovaný zánovní vůz je vybaven dynamickým paketem R-Design a 21palcovými koly. Jeho obrovská maska a světlomety s designem denního svícení ve tvaru Thorova kladiva dávají jasně najevo svou sílu i typický severský charakter. Zadní část vozu a tvar zadních svítilen je pak tím nejosobitějším prvkem tohoto automobilu a rozhodně si ho s ničím jiným nespletete.

f

Precizní a bezpečný interiér vozu

Od okamžiku, kdy se usadíte do výrazně tvarovaného sedadla řidiče, budete mít situaci pevně pod kontrolou. Sedadla působí velmi luxusně, mají dobré boční vedení a jsou velmi bezpečná. Ostatně bezpečnost uvnitř vozu na vás dýchá každým coulem. Palubní deska je o trochu nižší oproti modelu XC 90, ale má podobný tvar. Dominuje jí dvojice barevných displejů, jejichž grafika patří k tomu nejlepšímu ve své třídě. Ovládání, na které si každý rychle zvykne, je snadné a intuitivní, což dále podporuje klidnou a bezpečnou jízdu. Z celého interiéru pak na vás bude dýchat smysl pro preciznost Volva.

f
2f
2f

Motor dopovaný turbodmychadlem i kompresorem

Platforma nedovoluje použití větších než čtyřválcových motorů, ale varianta T6 co do výkonu nijak nepokulhává. Pod kapotou se totiž ukrývá jak turbodmychadlo, tak kompresor. Dohromady to dává čistě na benzín finální výstupní výkon 310 koní, a to rozhodně nikoho neurazí. Kompresor navíc dodává autu jistý pocit lehkosti, a když na plynu okamžik setrváte, S90 T6 vyrazí přesně tak, jak se od vozu s výkonem přes 300 koní očekává. S klidnou nohou budete jezdit za zhruba 10 litrů, takže žádné drama, při svižnějším tempu asi od dva až tři litry výše.

f

Agilita vyšší střední třídy

Je velmi dobrá a ovlivňují to dva faktory, jednak největší dostupná kola, jaká S90 může mít a druhou věcí je pohon všech kol, který obstarává elektronicky řízená lamelová spojka umístěná před diferenciálem zadních nápravy. Díky tomu se vůz agilně vrhá do zatáček a i na kluzkém povrchu má přirozenou stabilitu i rychlost. Vůz je standardně vybaven pohonem všech kol v kombinaci se samočinnou osmistupňovou převodovkou Geartronic, kdy se jedná o osvědčený Aisin, který se u Volva S90 podařilo nastavit znamenitě. Pohonná soustava tak zaujme pružnými reakcemi, stejně jako notnou dávkou klidu a vyváženosti, jak se na poměry vyšší střední třídy patří.

f

Spolehlivost testovaného vozu

S tímhle autem moc problémů nebývá, navíc řešit spolehlivost zánovního vozu naštěstí není potřeba. Volvo S90 T6 je dobrou volbou pro individualisty, ctitele preciznosti i kvalitního zpracování. Možná, že oproti jiným konkurentům z racionálního pohledu o moc víc nenabídne, je ale úplně jiné, a to ve všem. Volvo S90 T6 je krásné a na silnici ho jistě poznáte na první dobrou.

2f
2f

Cena zánovního vozu

Jako nové stálo Volvo S90 T6 AWD 1 milion 600 tisíc Kč. Po 3 letech, kdy má zhruba najeto 60 tisíc kilometrů a je prakticky ve 100% stavu, tak vás tento vůz díky programu Auto ESA Premium přijde v hotovosti na 865 tisíc Kč. Za takovou částku je toto zánovní Volvo opravdu výhodná koupě.